ما را دنبال کنید:

معرفی دوره هوشمندی کسب‌و‌کار (هوش‌تجاری)

هوشمندی کسب‌و‌کار(هوش‌تجاری):

هوشمندی‌کسب‌و‌کار یا به اصطلاح رایج هوش‌تجاری شامل مجموعه‌ای از متدولوژی‌ها، پردازش‌ها، معماری‌ها و تکنولوژی‌هایی می‌باشد که داده‌های خام را به اطلاعات مفید و قابل استفاده جهت استراتژی‌های موثر و تکنیکال و تصمیم‌سازی تبدیل می‌نماید. به بیان دیگر، هوش‌تجاری چتری است شامل معماری‌ها، ابزارها، برنامه‌های کاربردی و متدولوژی‌هایی، که هدف آن تحلیل داده‌ها به منظور پشتیبانی تصمیمات مدیران تجاری است.

با افزایش سرعت تغییر فضای کسب‌و‌کار، توانایی گردآوری و تحلیل سریع داده‌ها، یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود، بنابراین شرکت‌ها و سازمان‌ها برای تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر و سریع‌تر باید از هوش‌تجاری استفاده کنند تا تصمیم‌گیران بتوانند به اطلاعات ضروری در زمان مناسب، دسترسی داشته باشند.

با توجه به کاربرد Oracle BI در سازمان‌هایی نظیر بانک، بیمه و... دوره‌ای تحت عنوان هوش‌تجاری در اوراکل مبنی بر سرفصل‌های اوراکل برگزار می‌شود. قابل ذکر است این دوره تلفیقی از دوره‌های Data Warehousing Fundamentals، Crate Analyses And Dashboards، Build Repositories اوراکل می‌باشد. بنابراین این دوره به صورت کاملاً کاربردی برنامه‌ریزی شده تا دانشجویان پس از اتمام دوره، آمادگی حضور در بازار کار در این زمینه را داشته باشند.  

بهتر است، دانشجویانی که تمایل به شرکت در این دوره دارند، به صورت مقدماتی با بانک اطلاعاتی، آشنایی داشته باشند.

در این دوره دانشجویان با نحوه نصب، ساخت  KPI، Dashboards، Analysis، گزارشات مبتنی بر موبایل، Map  و مصور‌سازی جغرافیایی، شخصی‌سازی گزارشات و اعمال دسترسی‌های لازم بر روی subjectها، ایجاد و مدیریتrepository  آشنا خواهند شد.

نگارندهسولماز کریمی

اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره آموزشی هوش تجاری (BI) کلیک کنید.

آخرین فرصت ثبت‌نام در این دوره ۱۲ مهرماه است.

مدرس دوره: مهندس سولماز کریمی

مدارک: فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر – نرم افزار

دوره‌ها: هوش تجاری (Oracle Business Intelligence)

تجربیات حرفه‌ایی شاخص اخیر:

  • فناوران اطلاعات بانک انصار(حفیظ)
  • خدمات انفورماتیک نوین کیش
  • شرکت اوراسل (پروژه کارخانه سنک آهک گل‌گهر سیرجان)
  • مولف کتاب Oracle Business Intelligence 12c Cook Book – 1396

 

اگر در انتخاب این دوره هنوز مردد هستید، کافیست همین حالا با لایتک تماس گرفته و یک وقت مشاوره رایگان هماهنگ کنید!