ما را دنبال کنید:

پایان کار دومین جشنواره فناوری اطلاعات ITWeekend دانشگاه صنعتی شریف

دومین جشنواره فناوری اطلاعات با تمرکز بر روی ایجاد کسب و کارهای نوین در حوزه فناوری اطلاعات با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
بنا بر این گزارش؛ ایجاد محیطی برای گردهمایی، گفتگو و هم¬‌افزایی نوآوران، نخبگان، صاحبان ایده و علاقه‌مندان به رویکردها و نگرش‌های نو در سطحی فراتر از مرزهای جغرافیایی و همچنین شناسایی آنها برای سرمایه گذاری مادی و حتی معنوی توسط حوزه های مختلف جهت پیشبرد اهداف کشور از جمله اهدافی بود که در این جشنواره دنبال گردید.
بر این اساس؛ نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، حمید شهریاری رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و حمید ربیعی رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه شریف به تشریح مهم ترین نقاط قوت و چالش های پیشرو در فناوری اطلاعات پرداختند.
در این جشنواره دکتر موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بر حل معضل بیکاری از طریق فناوری اطلاعات تاکید کرد.
وی با بیان اینکه بیکاری از جمله معضلات جهانی بوده که کشور ما نیز در این زمینه با چالش های اساسی روبه رو است، اظهار کرد: در حال حاضر نه تنها اشتغال شکل سنتی خود را از دست داده بلکه حتی ‌فرصت‌های شغلی در حوزه‌های فعال نیز به تدریج رو به کاهش است.
دکتر موحدی افزود: در نتیجه این وضعیت در سطح ملی و کلان راهی جز رفتن به سوی فناوری اطلاعات نداریم. در این حوزه اهمیت تحقیق تا رسیدن به محصول بسیار کوتاه تر است و می‌توان سریع کسب و کار ایجاد کرد.
معا.ن پژوهش و فناوری دانشگاه یادآور شد؛ پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف در حوزه های سرویس آنلاین، اینترنت اشیا (IOT) سلامت، امنیت نرم ‌افزار و سخت افزار، رایانش ابری و سامانه های ذخیره سازی به خوبی فعال است.
شایان ذکر است طی این گردهمایی افراد موفق و صاحب اندیشه در حوزه کسب و کار الکترونیک، تجارب و ایده‌های خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار دادند.